10 jan 2011

Visie op Web 2.0 Ding 9

RSS, Blogs, Foto's delen: de eerste drie grote dingen. Ik ben er mee aan de slag gegaan en heb me erin verdiept en soms nog eens en nog eens. En ik denk dat RSS handig is voor mijzelf als informatiemederwerker. Om zo op een makkelijke manier bij te blijven met bepaalde informatie. Ik kende het niet voordat ik aan de 23 dingen begon, had er wel van gehoord maar deed er niks mee.
Bloggen dat is iets wat ik persoonlijk leuk vind om te doen. Ik heb al eens eerder een blog geschreven maar dat was alweer een hele tijd terug en toen was het allemaal nog vrij simpel met alleen tekst. Nu is het allemaal veel leuker geworden en aangezien ik wel van "het schrijven" ben is het een leuk ding. Maar om het in te zetten voor mijn werk of voor de bieb? Ik denk dat het daarvoor teveel tijd neemt om er serieus klanten mee te trekken of te binden.  En het foto's delen daar wik en weeg ik nog steeds over. Foto's delen van je activiteiten zou prima kunnen, maar wil je de klanten graag op je eigen website laten sneupen dan heeft dat momenteel nog mijn voorkeur. Het kan natuurlijk ook allebei via een link maar ik zie de meerwaarde nog niet zo voor de kleine lokale bibliotheek.


Ben je het niet met mijn visie eens dan hoor ik dat graag. De mening van iemand anders geeft je zelf vaak weer nieuwe inzichten.

1 opmerking:

  1. Duidelijk verhaal Pieteke en je hebt al het een en ander opgestoken van de cursus. Dat is goed om te lezen. Ik verwacht ook wel het een en ander van je blogs aangezien je zelf schrijft dat je wel van "het schrijven" bent ;-).
    Foto's delen: dat zijn idd keuzes die je maakt, en die zijn voor iedereen verschillend.
    Ga lekker door zo!
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen